اخبار سایت

رژيم سخت چيست؟

رژيم سخت چيست؟
معمولا رژيم‌هاي غذايي معمولي براي افراد عادي، سالم و با اندامي متناسب حاوي 1800 تا 2200 كيلوكالري هستند. فرد با دريافت اين ميزان كالري مي‌تواند انرژي مورد نياز روزانه‌اش را تأمين كند. ضمن اينكه اين مقدار كالري، از مواد غذايي مختلف تأمين مي‌شود و اين مواد غذايي مي‌توانند حاوي املاح، ويتامين‌ها و آنتي‌اكسيدان‌هاي مختلفي باشند و سلامت تك‌تك سلول‌هاي بدن را هم تأمين كنند.

در بيشتر موارد، رژيم‌هاي غذايي كاهش وزن حدود 1500يا بين 1500تا 1800كيلوكالري انرژي به بدن مي‌رسانند. البته ناگفته نماند كه ميزان انرژي دريافتي در رژيم‌هاي غذايي اصولي هم بسته به ميزان اضافه‌وزن و شرايط افراد، فرق مي‌كند، اين در حالي است كه بدن با رژيم‌هاي غذايي سخت، زير 1200 و حتي در مواردي زير 800 كيلوكالري انرژي دريافت مي‌كند و به اين ترتيب، زمينه كاهش غير اصولي و خطرناك وزن فراهم مي‌شود.                                                                     

عوارض عمومي رژيم‌هاي سخت چيست؟
بهتر است طرفداران رژيم‌هاي سخت بدانند كه اينگونه كاهش وزن‌ها، با تحليل عضلات و كاهش آب و چربي مورد نياز بدن باعث پايين آمدن وزن مي‌شوند. به‌همين‌خاطر هم نخستين و بارزترين عارضه عمومي رژيم‌هاي سخت و غيراصولي، تحليل عضلات، ‌شل و افتاده شدن پوست در اثر تحليل عضلاني، خشكي پوست به‌خاطر كاهش آب و چربي‌هاي بدن و كاهش قدرت تمركز يا حتي پرخاشگري به‌دليل از دست رفتن منابع مطلوب سوخت مغز است.

معمولا بيشتر طرفداران رژيم‌هاي سخت و غيراصولي، افرادي هستند كه مي‌خواهند در مدتي كوتاه، نتيجه‌ چشمگيري بگيرند؛ مثلا مراسمي دارند و مي‌خواهند تا روز مراسم به تناسب اندام برسند يا افراد عجولي هستند كه حوصله رسيدن به نتيجه اصولي در طولاني‌مدت را ندارند و راه‌هاي كوتاه و پرخطر را انتخاب مي‌كنند اما مطمئن باشيد كه هر دو گروه اين افراد، كمتر از 3تا 5ماه بعد، عوارض و عواقب كار نادرست خود را مي‌بينند و به‌شدت هم پشيمان مي‌شوند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *